معماری و عمران

پیش بینی صدور 12 هزار پروانه ساختمانی؛ سقف بودجه 1401 کاهش پیدا می کند؟

تهران (پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران پیش بینی کرد صدور 12 هزار پروانه ساختمانی در سال 1401 دور از فکر نیست این در حالی است که ناصر امانی عضو شورای شهر تهران معتقد است پیش بینی این درآمدها خوش بیانه است و شهرداری به جای افزایش درآمدهای ناپایدار...

12 اردیبهشت 1401

معرفی استادیوم های میزبان مسابقات المپیک 2016 ریو (بخش پایانی)

در بخش آخر از معرفی استادیوم های میزبان مسابقات المپیک ریو با هم سری به استادیوم های اختصاص یافته به رشته های ژیمناستیک، پنجگانه مدرن، گلف، بدمینتون، هاکی، راگبی، والیبال ساحلی و دوچرخه سواری خواهیم زد. با خبرنگاران همراه باشید.

10 اردیبهشت 1401

فراوری آبزیان با آب کارگاه های ماسه شویی در استان آذربایجان شرقی

خبرگزاری خبرنگاران- مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از پرورش ماهی در کارگاههای ماسه شویی در این استان اطلاع داد .

9 اردیبهشت 1401

معرفی هیات داوران رادیوتئاتر و دیگرگونه های اجرایی تئاتر فجر

هیات داوران 2 بخش دیگرگونه های اجرایی و رادیو تئاتر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

29 فروردین 1401

سرای عامری ها در میان 25 هتل برتر خاورمیانه

یکی از زیباترین خانه های تاریخی کاشان که اکنون بعنوان یک مهمانسرای 5 ستاره بروی گردشگران باز است، سرای عامری های کاشان می باشد. این بنای تاریخی از سوی تریپ ادوایزر، مهم ترین سایت گردشگری دنیا، به عنوان یکی از 25 هتل برتر خاورمیانه در سال 2016 انتخاب شد.این...

27 فروردین 1401

کارگروه ثبت جهانی بسطام تشکیل می گردد

مدیرکل میراث فرهنگی استان #سمنان گفت: در مورد ثبت جهانی مجموعه تاریخی #بسطام، اداره کل پیشنهاد تشکیل کارگروه را به وزارتخانه ارائه نموده تا پیگیر ثبت باشد.

19 فروردین 1401

چوگان ، ورزشی کهن در میراث معنوی ایران

چوگان ورزشی کهن و اصیل در ایران زمین است. این ورزش امروزه جنبه جهانی پیدا نموده ولی ابتدا به صورت بازی که عنوانی نظامی و جنگی داشت و سوارکاران ایرانی، در آن استعداد اسب های جنگی خود را به نمایش می گذاشتند، شناخته می شد. قدمت این ورزش باستانی از زمان ساسانی...

19 بهمن 1400

قیمت سوئیت های مشهد در چه حدودی است؟

قیمت سوئیت های مشهد محدوده متنوعی دارد. سوئیت ها واحدهایی هستند که اتاق خواب، اتاق پذیرایی و گاهی آشپزخانه دارند. بیشتر خانواده هایی که بیشتر از چهار نفر هستند در سفرهایشان هتل هایی را انتخاب می نمایند که سوئیت داشته باشند. معمولا هتل های 3، 4 و 5 ستاره...

17 بهمن 1400

برپایی نمایشگاه عکس موانع گردشگری معلولان

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری انجمن گردشگری معلولان پارس، نمایشگاهی را از عکس های تهیه شده با موضوع موانع معماری موجود در ابنیه های تاریخی و اقامتی کشور برپا کرد.

10 بهمن 1400

تغییرات گسترده در بارسلونا؛ ستاره هایی که خواهند رفت

خبرگزاری خبرنگاران- بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت تا شانسش در رقابت های اروپایی را در پلی آف مرحله حذفی لیگ اروپا امتحان کند. انتظار می رود در آینده تغییرات زیادی برای بلوگرانا در راه باشد.

28 دی 1400

آشنایی با روستای کندوان آذربایجان شرقی

روستای کندوان یکی از روستاهای شگفت انگیز در شمال غربی ایران و استان آذربایجان شرقی است. قدمت روستای کندوان به قرن هفتم هجری قمری می رسد.

7 دی 1400

مهدی آذرپندار: امیدوارم فراوری در انجمن سینمای جوان رونق بیشتری بگیرد

مهدی آذرپندار در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: کوشش خواهیم کرد چگالی بودجه انجمن را به سمت فراوری آثار راهنمایی کنیم.

16 آذر 1400

آنچه که باید برای افزایش زیبایی پوست بدانیم.

پوست صورت یکی از قسمتهای مهم بدن است که بسیار لطیف و آسیب پذیر می باشد، بنابراین توجه به سلامت و زیبایی آن بسیار مهم است. برای آنکه به این مهم دست پیدا کنید و پوست سالم و شاداب داشته باشید نکاتی در این مقاله یادآور شده است.

14 آبان 1400

رد پای روزگار روی صورت شما

چین و چروک هایی که در صورت به وجود می آید برای هیچ کس به ویژه زنان خوشایند نیست و همه می کوشند به نحوی آنها را از بین ببرند؛ ولی، این چین و چروک ها بخش اجتناب ناپذیری از افزایش سن است و نمی توان به طور کامل از آنها رهایی یافت. به مروز زمان که شما پیر می...

10 مهر 1400

مایکروسافت ویژگی FSR شرکت AMD را به کیت توسعه بازی خود اضافه نمود

مایکروسافت تأیید کرد که ویژگی FSR علاوه بر کنسول های نسل نهمی این شرکت، به ایکس باکس وان هم اضافه می گردد تا اجرای بازی ها بهینه تر گردد.

2 شهریور 1400

رئیس جمهوری مصر پس از 30 سال وارد بغداد شد

برهم صالح رئیس جمهوری عراق در فرودگاه بین المللی بغداد از همتای مصری خود عبدالفتاح السیسی استقبال کرد؛ السیسی با هدف شرکت در اجلاس سران مصر ، عراق و اردن به بغداد سفر نموده است .

15 مرداد 1400

پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران دانشجو می پذیرد

پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران برای سال تحصیلی 1401-1400 دانشجو می پذیرد.

11 تیر 1400

(ویدئو) تست مقاومت گوشی پرچمدار ردمی نوت 10 پرو

وانگ توماس، رئیس شرکت ردمی Redmi (وابسته به شیائومی)، اخیراً ویدیوی کوتاهی را به اشتراک گذاشته است که در آن یک گوشی Redmi Note 10 Pro که تنها چند روز قبل راهی بازار شده، تحت مراحل متعدد و طولانی مدت تست مقاومت قرار می گیرد و نکته جالب توجه آن است که این گوشی نتیجه...

7 تیر 1400

مرزبانی آذربایجان شرقی امنیت آثار تاریخی مناطق مرزی را تامین می کند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تامین امنیت و حفاظت آثار تاریخی مناطق مرزی خداآفرین و جلفا با همکاری فرماندهی مرزبانی استان خبر داد.

19 خرداد 1400

خبرنگاران عزای ملی در افغانستان برای 55 قربانی بمب گذاری در کنار مدرسه

کابل - خبرنگاران - رئیس جمهوری افغانستان روز یکشنبه در یک پیغام تلویزیونی روز سه شنبه را به احترام قربانیان دانش آموز دبیرستان سیدالشهدای غرب کابل عزای ملی خاطرنشان کرد.

18 خرداد 1400
تعداد: (52)