مصالح ساختمانی

فراوری آبزیان با آب کارگاه های ماسه شویی در استان آذربایجان شرقی

خبرگزاری خبرنگاران- مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از پرورش ماهی در کارگاههای ماسه شویی در این استان اطلاع داد .

9 اردیبهشت 1401

آشنایی با روستای کندوان آذربایجان شرقی

روستای کندوان یکی از روستاهای شگفت انگیز در شمال غربی ایران و استان آذربایجان شرقی است. قدمت روستای کندوان به قرن هفتم هجری قمری می رسد.

7 دی 1400

هر قدر ناز کنی...

ششصدمترمربع زمین داشت . با چهارصد و شصت متر زیربنا . یک آشپزخانه که سه ضلعش کابینت داشت و یک ضلعش گاز و یخچال و لباسشویی؛ وسط هم یک میز چوبی بود که بابا حبیب داده بود در ابعاد دقیق میز پینگ پنگ بسازند. هم میز ناهار خوری بود هم میز پینگ پنگ مان.

18 فروردین 1400

مصالح نوین در ساخت و ساز ، معرفی 9 مورد از مهم ترین ها

مصالح نوین در ساخت و ساز هر ساله از گوشه و کنار جهان سر و صدا می کنند. بله هر ساله اخبار رونمایی از انواع مصالح و مواد نوینی به منظور کاربرد در ساختمان سازی و دیگر پروژه های عمرانی به گوش می رسد. آجر های ساخته شده از ته سیگار و آجر های زیستی تنها نمونه ای...

23 اسفند 1399

امواج فرابنفش؛ مفید برای طبیعت و مضر برای انسان

امواج فرابنفش نور هایی غیر قابل دیدن برای انسان هستند. این امواج برای طبیعت مفید و برای انسان مضر ند. قرار گیری در معرض اشعه فرابنفش خطرات محسوسی برای انسان دارد. در ادامه با تمام جنبه های علمی امواج UV آشنا می شوید.

12 اسفند 1399

کره شمالی و جنوبی پس از جدایی چه تغییراتی نموده اند؟

در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم، هنگامی که تعیین شد ژاپن تسلیم قدرت های متفقین گشته است، این پرسش که چه اتفاقی برای کره خواهد افتاد، بیش از هر زمان دیگری مطرح شد. ژاپن پس از دهه ها اشغال شبه جزیره کره، عقب نشینی نموده بود. ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی...

8 اسفند 1399

افزایش 16690 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در خاتمه معاملات امروز با افزایش 16 هزار و 690 واحد روبه رو شد.

3 دی 1399

فارین پالیسی: دنیا در حال تماشای سقوط بی سابقه آمریکاست

مجله تخصصی سیاست خارجی آمریکا در یادداشتی تاکید نمود دنیا در حال تماشای سقوط آمریکاست و این موضوع منحصرا به ترامپ محدود نمی گردد.

14 شهریور 1399

اعتراف جوزف نای به انتها نظم جهانی لیبرال

جوزف نای، نظریه پرداز آمریکایی که پیشنهاددهنده مفهومی به نام قدرت نرم بوده به خاتمه نظم جهانی لیبرال اعتراف نموده و برنامه هایی را برای پس از آن ارائه نموده است.

13 شهریور 1399