کتاب

12 فیلم مشهور که نمی دانستید بر اساس داستان کوتاه ساخته شده اند

داستان های کوتاه ادبی این امکان را به فیلم سازان می دهند تا مدیوم ادبیات را با دقت و جزئیات بیشتری راهی پرده سینما نمایند؛ زیرا آن ها معمولا به دلیل محدودیت های زمانی و مسائل اقتصادی ، درگیر منابع بزرگ و رمان های سترگ نمی شوند. در این مواقع، کارگردانانِ...

8 اسفند 1400

ثبت یک رکورد نو در دبی؛ بزرگترین جورچین جهان

دبی، اکنون میزبان بزرگ ترین جورچین دنیا است که از نظر بزرگی مساحت، پیروز به ثبت در کتاب رکوردهای دنیای گینس شده است.

28 بهمن 1400

اولین پیامک فرستاده شده در دنیا حراج می گردد

قرار است به زودی اولین پیغام متنی دنیا متعلق به سال 1992 به نفع آوارگان در یک حراج به فروش برسد.

1 بهمن 1400

اولین انتشارات مسجدی در خراسان شمالی مجوز گرفت

خبرنگاران/خراسان شمالی اولین انتشارات مسجدی و همت نشر کتاب به وسیله فعالان کانون روستایی معراج السعاده روستای دوستدار کتاب بزنج اسفراین در استان خراسان شمالی آغاز به کار می نماید.

1 آذر 1400

ناشران زیادی از نمایشگاه استانی کیش استقبال نمی کنند

باشعور گفت: پیش بینی می کنم استقبال ناشران از این نمایشگاه استانی کتاب کیش زیاد نباشد.

21 مهر 1400

اینجا طارم؛فصل برداشت انجیر، دلالان دسترنج یکساله کشاورزان را به تاراج می برند

مدیرباغبانی جهادکشاورزی طارم گفت: درحال حاضر550 بهره بردار طارمی مشغول برداشت انجیر از باغات خود هستند.

20 شهریور 1400

بازهم چالش پول در مدرسه

ماجرای دریافت پول از خانواده دانش آموزان، تحت فشار قرار گرفتن آنها و بعضا درگیر شدن اولیا با مدیران مدارس، این روزها دوباره در حال تکرار شدن است.

2 مرداد 1400

آشنایی با سوغات گوناگون لبنان

هر زمان قصد بازدید از لبنان را داشتید، باید بدانید که این کشور ترکیبی از تاریخ و فرهنگ های گوناگون است. لبنان، در حاشیه دریای مدیترانه با نفوذ امپراطوری های روم، عثمانی و فرانسه، پر از جواهراتی است که ارزش بردن به خانه را دارند. در این مقاله با بعضی از...

31 تیر 1400

12 فیلم اکشن مهم یک دهه گذشته از بدترین تا برترین

با پیشرفت هر چه بیشتر جلوه های ویژه کامپیوتری و استفاده فیلم سازان از آن ها در ساخت و پرداخت صحنه های اکشن، فیلم اکشن راستا متفاوتی نسبت به گذشته پیدا کرد و تعاریف حال و هوای اکشن در ژانر شناسی شکل دیگری پیدا کرد.

26 تیر 1400

مخالفت اکثریت اعضای کمیسیون آموزش با طرحی درباره نحوه طراحی سوالات کنکور سراسری

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مخالفت اکثریت اعضای این کمیسیون با طرح الزام سازمان سنجش و آموزش کشور به طراحی سوالات کنکور سراسری صرفا از متن کتاب های رسمی آموزش و پرورش اطلاع داد.

27 خرداد 1400

دنباله سازی آفتی بر جان سریال ها

تهران (پانا) - در نوروزی که سپری کردیم، تلویزیون با چهار مجموعه کامل و یک مجموعه دو قسمتی که بنا به اظهار سازندگانش، انتها بندی مجموعه ناتمام نوروز گذشته به حساب می آمد به استقبال بهار رفت.

18 اردیبهشت 1400

نویسنده کرمانشاهی 1000 جلد از کتاب هایش را به زندانیان اهدا کرد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کرمانشاه، جلیل آهنگرنژاد نویسنده و فعال مطبوعاتی در کرمانشاه 1000 جلد کتاب به کتابخانه دیزل آباد کرمانشاه اهدا کرد. وی در حساب اینستاگرام خود درباره این کار خود نوشت:

17 اسفند 1399

شکرگزاری در کنار چشمه آب هیزج

از دیرباز شکرگزاری نعمات الهی از کارهایی بوده که در ادیان و سنن مختلف و در آبادی ها به وفور مشاهده شده و اکنون نیز ادامه دارد.

5 اسفند 1399

شهر باستانی مرویی؛منطقه تاریخی و تجاری سودان

بر مبنای متن های تاریخی شهر باستانی مرویی به اندازه ای ثروتمند بوده که پادشاه ایران، کمبوجیه تصمیم می گیرد تا آن را تصرف نماید.

16 بهمن 1399

کتاب رکن اصلی فرهنگ است

به گزارش خبرنگاران؛ منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابینایان ایران در گفت وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه، فرهنگ، یکی از ارکان اصلی جامعه و کتاب رکن اصلی فرهنگ است، گفت: قطعا اهمیت کتاب، کتابخوانی و مطالعه...

24 آذر 1399

چرا ترامپ در میان مردم فرودست امریکا محبوب شد؟

نتیجه انتخابات 2016 امریکا نه تنها نخبگان امریکا بلکه نخبگان دنیا را هم به حیرت انداخت. یک پوپولیستی بر سرکار آمد که شعار های فریبنده او اقشار طبقه متوسط به پایین را جذب خود کرد. چرا این اتفاق در بزرگترین اقتصاد دنیا و در عین، لیبرال ترین کشور دنیا روی داد؟...

23 آذر 1399

تأثیر بحران اقلیمی بر امنیت غذایی

به گزارش خبرنگاران، خاک یکی از منابع مهم و ارزشمند طبیعت است. بدون داشتن خاک سالم حیات و زندگی روی زمین امکان پذیر نخواهد بود. 95 درصد غذای انسان از زمین حاصل می شود. برنامه ریزی برای داشتن خاکی سالم و تولیدکننده لازمه بقای انسان است. ورود مواد، ارگانیسم...

18 آذر 1399

تعبیر خواب افسار و لگام

با تعبیر خواب افسار و تعبیر خواب بستن افسار اسب از دیدگاه لیلا برایت و کتاب سرزمین رویاها در تعبیر خواب مجله اینترنتی خبرنگاران آشنا شوید.

12 آبان 1399

بازار کار رشته تاریخ

تاریخ یکی از قدیمی ترین رشته های گروه علوم انسانی است و در اغلب دانشگاه های ایران و دنیا تدریس می گردد. مطالعه تاریخ یعنی کندوکاو در این که پیشنیان ما چه گفته اند، چه کار نموده اند، چگونه فکر نموده و چه روزها و اتفاقاتی را گذرانده اند. شاید چنین کندوکاوی...

30 مهر 1399

خرید بهترین کادو تولد برای دختران و پسران مشکل پسند

رسم کادو تولد و هدیه دریافت به مناسبت زادروز هر فرد سنتی قدیمی است که در تمام جهان رواج دارد. اما این سنت نگرانی هایی هم به دنبال دراد. همانند این که کادو تولد چی بخرم که فرد مورد نظرمان را خرسند کند.

16 مهر 1399
تعداد: (31)