12 فیلم مشهور که نمی دانستید بر اساس داستان کوتاه ساخته شده اند

به گزارش وبلاگ امین مرقی، داستان های کوتاه ادبی این امکان را به فیلم سازان می دهند تا مدیوم ادبیات را با دقت و جزئیات بیشتری راهی پرده سینما نمایند؛ زیرا آن ها معمولا به دلیل محدودیت های زمانی و مسائل اقتصادی ، درگیر منابع بزرگ و رمان های سترگ نمی شوند. در این مواقع، کارگردانانِ مؤلف فرایند اقتباس و نگارش فیلم نامه را بر عهده می گیرند و یا برای دستیابی هرچه بیشتر به مفاهیم اثر اصلی، از نویسندگان دیگر استفاده می نمایند؛ اتفاقی که در طول تاریخ سینما، باعث خلق اقتباس های مجذوب کننده و بحث برانگیز از آثار کلاسیکِ حوزه ادبیات شده است. بعضی از فیلم های مهم در طول دهه های مختلف، بر اساس رمان ها و یک سری داستان کوتاه ساخته شده اند که احتمالا بیشتر تماشاگران شان، از چنین موضوعی بی اطلاع هستند؛ بنابراین پی بردن به اینکه فیلم سازان مطرح تاریخ سینما چگونه بعضی از برترین رمان ها و داستان های کوتاه ادبی را ازآن خود نموده اند، قطعا مجذوب کننده به نظر می رسد.

12 فیلم مشهور که نمی دانستید بر اساس داستان کوتاه ساخته شده اند

12. صبحانه در تیفانی (Breakfast at Tiffanys)

  • کارگردان: بلیک ادواردز
  • بازیگران: آدری هپبورن، جورج پیپارد، پاتریشیا نیل، بادی ابسن، مارتین بالسام و…
  • محصول: 1961
  • امتیاز راتن تومیتوز: 89 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7/6 از 10

اگرچه فیلم بلیک ادواردز که بر اساس داستان کوتاه صبحانه در تیفانی (1958) به قلم ترومن ساخته شده بود با گذشت زمان دچار پژمردگی شد (مخصوصا به دلیل کَست بحث برانگیز و انتخاب بازیگری مانند میکی رونی برای نقش یک همسایه ژاپنی کاریکاتوریزه شده) اما کماکان یک فیلم کلاسیک راضی نماینده و قابل تماشا است؛ خصوصا به خاطر به تصویر کشیدن بعضی از ویژگی های داستان اصلی و بازی تماشایی آدری هپبورن در نقش هالی گولایتلی که نامزدی اسکار برترین بازیگر نقش اول زن را برای او به همراه داشت.

او به شکل تاثیرگذاری ماهیت سرکش و نارآم شخصیت خلق شده به وسیله منبع اصلی را به تصویر کشید؛ شخصیتی که خود کاپوتی به عنوان یک گیشای آمریکایی توصیف نموده بود. بازی خوب آدری هپبورن در کنار جورج پیپارد که نقش همسایه هالی را بازی می نماید و شیمی مجذوب نماینده میان این دو نفر که منجر به عاشقانه ای منحصربه فرد می شود، فیلم را سرپا نگه می دارد؛ حتی در روبروه با دیدگاه سبک تر بلیک ادواردز از داستان اصلی که بسیاری از بدبینی ها و جهان خاکستری توصیف شده به وسیله ترومن کاپوتی که بخش زیادی از شور و شوق داستان را ارائه می کرد، از بین می بَرد.

با وجود تمام ویژگی های مذکور و بحث وفاداری یا عدم وفاداری فیلم بلیک ادواردز به داستان اصلی، صبحانه در تیفانی تا به امروز از نظر بسیاری از مخاطبان و منتقدها، در جایگاه یک اثر کلاسیکِ کالت به جای مانده است.

11. پرندگان (The Birds)

  • کارگردان: آلفرد هیچکاک
  • بازیگران: تیپی هدرن، راد تیلور، جیسکا تندی، ورونیکا کارترایت و…
  • محصول: 1963
  • امتیاز راتن تومیتوز: 95 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7/7 از 10

فیلم ترسناک و پیروز آلفرد هیچکاک بر اساس رمان کوتاهی به همین نام از دافنه دوموریه که ابتدا در سال 1952 منتشر شده بود، ساخته شد. هیچکاک با صرف زمان برای پیرنگ، پویایی شخصیت ها و جهان تعلیق آمیز همیشگی اش -که ابتدا با کنش هایی آرام همراه است و ناگهان اوج می گیرد- فیلم ماندگاری را کارگردانی کرد. او به طرز ماهرانه ای روایت را ازآن خود نمود و فضایی دلهره آور را به وجود آورد که در آن پرندگان به دلایل نامعلومی، هرج و مرج مهلکی را در مجامع انسانی ایجاد می نمایند.

با این حال، بعضی -از جمله خود دوموریه- فیلم پرندگان را به دلیل بی توجهی آشکارا به داستان اصلی، بی ارزش تلقی کردند؛ زیرا هیچکاک به فیلم نامه نویس خود گفته بود که به خط داستانی و شخصیت هایش توجهی نداشته باشد که این اتفاق در وهله اول، منجر به تغییر لوکیشن و محیط از خط ساحلی کورنیش شد. منطقه پرجمعیتی که شامل خانه های مختلف در مزارع و زمین های ناهموار بود، جای خود را به شهر کوچکی در شمال کالیفرنیا با توده متفاوتی از مردم داد.

با این وجود، هردو نسخه از داستان، به طرز هنرمندانه ای این احساس را منتقل می نمایند که بشر همواره در دام خطرات غیرقابل شرح طبیعت نهاده شده است و هیچ گاه نباید این حقیقت را از یاد ببرد. کتاب پرندگان به وسیله علی مسعودی نیا به فارسی هم ترجمه شده است.

10. فیلم 2001: ادیسه فضایی (2001: A Space Odyssey)

  • کارگردان: استنلی کوبریک
  • بازیگران: گری لاکوود، ویلیام سیلوستر، داگلاس رین، تری داگن و…
  • محصول: 1968
  • امتیاز راتن تومیتوز: 92 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 8/3 از 10

استنلی کوبریک مدتی پس از خواندن داستان کوتاه نگهبان به قلم آرتور سی. کلارک، همکاری اش را با این نویسنده آینده نگر که یکی از نوابغ گونه علمی -تخیلی به شمار می رود شروع کرد تا داستانی را توسعه دهند؛ داستانی راجع به نوعی شیء باقیمانده از یک تمدن بین کهکشانیِ باستانی و کشف آن به وسیله یک کاشف ماه از سیاره زمین.

این همکاری بدون شک نمادین ترین اثر علمی-تخیلی در تاریخ سینما را به وجود آورد که به یکی از جریان سازترین ساخته های مدرن این ژانر تبدیل شد. فیلم کوبریک نیز مانند داستان کوتاه آرتور سی. کلارک، درباره خطرات نهفته در پیشرفت بی حدوحصر علم هشدار می دهد.

فیلم جریان ساز کوبریک راجع به کنجکاوی بی انتها بشر راجع به پرسش های هستی گرایانه، علل شکل گیری جهان هستی و موضوعات درک نشده ناشی از سفرهای فضایی است. پیامی که با توجه به نمایش فیلم درست یک سال پیش از گام نهادن نیل آرمسترانگ بر کره ماه، بسیار مهم و حیاتی جلوه می کرد.

استنلی کوبریک و آرتور سی . کلارک در این اقتباس، به طرز قابل توجهی از دیالوگ نویسی (در بیشتر فیلم) اجتناب کردند؛ به خصوص در بخش انتهای و بحث برانگیز مشتری و فراتر از بی نهایت که در آن کوبریک، روایت مرسوم فیلم را به حالت تعلیق درآورد و تلاقی مسحورنماینده ای از موسیقی و جلوه های بصری را به تصویر کشید.

9. اینک آخرالزمان (Apocalypse Now)

  • کارگردان: فرانسیس فورد کوپولا
  • بازیگران: مارلون براندو، مارتین شین، رابرت دووال، لارنس فیشبرن، هریسون فورد و…
  • محصول: 1979
  • امتیاز راتن تومیتوز: 98 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 8/4 از 10

فرانسیس فورد کوپولا در فیلم اینک آخرالزمان به وسیله رمان کوتاه دل تاریکی نوشته جوزف کنراد، روایتی تاثیرگذار و آمیخته با جنگ را به وجود آورد. تغییر مکان داستان اصلی از آفریقا به ویتنام و مسئله جنگ، باعث شد تا کوپولا تفاسیر مناسبی را در خصوص وحشی گریِ ناشی از فعالیت های امپریالیستی آمریکا ارائه دهد. حتی با وجود اینکه فضا و محیط برای مطابقت با دستور کار کوپولا تغییر کرد، اما داستان فیلم کاملا منعکس نماینده متن اصلی بود.

علی رغم تاریخچه بدنام فرایند فراوری اینک آخرالزمان که شامل بلایای طبیعی، حمله قلبی تقریبا کشنده به وسیله مایکل شین و افزایش بودجه هنگام ساخت می شد، این فیلم در گیشه بسیار پیروز ظاهر شد و هم اکنون به عنوان یک شاهکار بصری خیره نماینده در نظر گرفته می شود. فیلمی که در مجموع 8 نامزدی جایزه اسکار را به خود اختصاص داد که یکی از آن ها برای برترین فیلم بود.

8. مردگان (The Dead)

  • کارگردان: جان هیوستون
  • بازیگران: آنجلیکا هیوستون، کالم مینی، دن اوهرلیهی، شان مک کلوری و…
  • محصول: 1987
  • امتیاز راتن تومیتوز: 93 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7/3 از 10

داستان کوتاه مردگان نوشته جیمز جویس که در سال 1914 به عنوان بخشی از کتاب دوبلینی ها به انتشار عایدی، یکی از برترین داستان های انگلیسی زبان تمام دوران ها است. قصه ای که اتفاقات قبل، حین و بعد از یک مهمانی کریسمس در دوبلین را روایت می نماید و جویس به وسیله استعداد منحصربه فرد خود، سرنخ های ظریفی را در اختیار خواننده قرار می دهد؛ سرنخ هایی که منجر به تحولاتی درونی در وجود گابریل کانروی، قهرمان داستان راجع به همسرش، گرتا می شود.

جان هیوستون در این فیلم کوشش کرد تا نبوغ کاری جیمز جویس را با نهایت دقت و جزئیات به تصویر بکشد؛ اتفاقی که بعضی ها ادعا می کردند غیرممکن به نظر می رسد. نتیجه کوشش های جان هیوستون در امر کارگردانی و خلاقیت پسرش، تونی هیوستون در زمینه نگارش فیلم نامه، یک اقتباس بی عیب و نقص بود که تقریبا خط به خط از منبع اصلی پیروی می کرد و مورد ستایش نهاده شد.

مسئله ای که فرایند ساخت این فیلم را تاثیرگذار جلوه می دهد، این است که جان هیوستون تمام دقایق مردگان را از روی ویلچر کارگردانی کرد، در حالی که مخزن اکسیژن را سرِ صحنه به همراه داشت؛ زیرا در آن دوران، شرایط سلامتی اش به شدت رو به افول و نگران نماینده بود. متاسفانه این فیلم ساز تحسین شده پیش از رسیدن اثرش به پرده نقره ای، دار فانی را وداع گفت. اما جان هیوستون با فیلم مردگان، هدیه ارزشمند و ماندگاری را برای هواداران خود بر جای گذاشت؛ اقتباسی که به خوبی ساخته شده است و ادای احترامی باشکوه به داستان کوتاه تکرارنشدنیِ جیمز جویس به شمار میرود.

7. یادآوری کامل (Total Recall)

  • کارگردان: پل ورهوفن
  • بازیگران: آرنولد شوارتزنگر، مایکل آیرون ساید، شارون استون، ریچل تیکوتین و…
  • محصول: 1990
  • امتیاز راتن تومیتوز: 82 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7/5 از 10

فیلیپ کی . دیک نویسنده فعال و سرشناس داستان های علمی-تخیلی بود که پس از مرگ، به منبع الهام بسیاری از فیلم های پرفروش هالیوود از جمله بلید رانر، دیوان محاسبات و گزارش اقلیت تبدیل شد. با این حال شاید بتوان یادآوری کامل را به عنوان یکی از پیروز ترین فیلم های ساخته شده بر اساس داستان های کی. دیک در نظر گرفت؛ فیلمی که بودجه نسبتا کمی داشت و در باکس آفیس بسیار پیروز ظاهر شد.

اگرچه این فیلم فقط اندکی از پلات اصلی داستان کوتاه فیلیپ کی . دیک را استفاده کرد و عامل مجذوب نمایندهیت و پیروزیت گسترده اش، به صحنه های اکشن و نفس گیرش مربوط می شود. اما با تمام این اوصاف، ورهوفن و تیم نویسندگان فیلم، یک اثر میان سیاره ای پرزدوخورد و هیجان انگیز را خلق کردند که تماشاگران را مجذوب جلوه های بصری خود کرد؛ البته به یاری حضور موثر آرنولد شوارتزنگر.

داستان یادآوری کامل ماجرای یک مأمور مخفی را بیان می نماید که حافظه اش به وسیله دولتی آینده نگر و تمامیت خواه دستکاری شده است. کوشش های این کاراکتر (داگلاس کوائید) برای پی بردن به هویت واقعی اش، باعث می شود تا او ناچاراً به سیاره مریخ سفر کند.

در سال 2012، فیلمی به همین نام به کارگردانی لن وایزمن به انتشار عایدی که به منبع اصلی (داستان فیلیپ کی . دیک به نام ما یادآوری کاملی را برای شما فراهم می سازیم) وفادارتر بود و در آن، کالین فارل جایگزین آرنولد شد. اما پس از آنالیز دو نسخه سینمایی، بیشتر منتقدان ساخته پل ورهوفن را ترجیح دادند و آن را اقتباس شایسته و مجذوب نماینده تری دانستند.

6. جومانجی (Jumanji)

  • کارگردان: جو جانستون
  • بازیگران: رابین ویلیامز، بانی هانت، کیرستن دانست، جاناتان هاید و…
  • محصول: 1995
  • امتیاز راتن تومیتوز: 55 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7 از 10

شاید کم تر کسی بداند که فیلم پیروز جومانجی به کارگردانی جو جانستون و نقش آفرینی رابین ویلیامز و بانی هانت، بر اساس کتاب بچگانه ای به همین نام که در سال 1981 به وسیله کریس فن السبورگ نوشته شده بود، ساخته شده است. این داستان کوتاه مانند فیلم جو جانستون، قصه دو کودک بی حوصله را روایت می نماید که به واسطه یک بازی رومیزیِ اسرارآمیز، در محیطی جنگلی با تمام حیات وحش و شکارچیان آن گرفتار می شوند و به دلیل ورود آن ها به محیط عادی زندگی شهری، اتفاقات عجیبی برای شان رخ می دهد.

با این حال، فیلم جومانجی از پلات اولیه داستان اصلی فراتر رفت، توسعه یافت و تصمیم گرفت تا به شخصیت ها و بعلاوه قوس کلی پیرنگ عمق ببخشد؛ بنابراین با تماشای این فیلم، در جهانی به مراتب واقع گرایانه تر قرار خواهید گرفت. نتیجه این اتفاقات، منجر به خلق یک فیلم بچگانه بامزه شد که با صحنه های اکشن و شخصیت پردازی خوبی همراه شده است و مخاطبان بزرگسال خود را نیز راضی نگه می دارد.

5. اسلیپی هالو (Sleepy Hollow)

  • کارگردان: تیم برتون
  • بازیگران: جانی دپ، کریستینا ریچی، مایکل گمبون، کریستوفر لی و…
  • محصول: 1999
  • امتیاز راتن تومیتوز: 69 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7/3 از 10

تیم برتون با چیزهایی بیشتر از نام کاراکترها و فضایی مشابه با داستان کوتاه افسانه ای و قرن نوزدهمیِ واشینگتن ایروینگ به نام افسانه اسلیپی هالو فیلم ترسناکی ساخت که به دلیل جلوه های بصری خیره نماینده و ویژگی های روایی اش، مخاطبان را مجذوب خود کرد.

در حالی که داستان کوتاه بر ماجراهای یک معلم لاغراندام متمرکز است که فریفته مجذوب نمایندهیت های دختری ثروتمند می شود و کوشش می نماید تا قلب او را به دست آورد، فیلم برتون تأکید بیشتری بر ابعاد اسطوره ای و تهدیدهای واقع گرایانه تر موجود در روستای اسلیپی هالو دارد. تیم برتون با تغییر حرفه ایکابد کرین از معلم به کارآگاهی که به منطق و ظهور علوم تجربی معتقد است، روابط درهم تنیده میان علم و مسائل عرفانی را در محیطی که برای هوادارانش آشنایی دارد آنالیز می نماید.

اگرچه آزادی های زیادی در داستان کلاسیک ایروینگ وجود داشت اما تیم برتون با مهارت های خود به عنوان یک فیلم ساز، سناریست و طراح صحنه، روایتی به یادماندنی و تراژیک را خلق نمود که با مؤلفه های ژانری بازی می نماید و کماکان تماشای و مجذوب نماینده است.

4. چشمان کاملا بسته (Eyes Wide Shut)

  • کارگردان: استنلی کوبریک
  • بازیگران: تام کروز، نیکول کیدمن، سیدنی پولاک، ماری ریچاردسون و…
  • محصول: 1999
  • امتیاز راتن تومیتوز: 76 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7/4 از 10

چشمان کاملا بسته به عنوان آخرین فیلم استنلی کوبریک که پس از مرگ او به نمایش عایدی، با جنجال های گوناگون و سانسور روبرو شد؛ اتفاقاتی که به دلیل صحنه های اروتیک و مضامین بحث برانگیز فیلم به وجود آمدند. اما با تمام این اوصاف، آخرین اثر کوبریک نیز مانند سایر فیلم های کارنامه اش، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چه در نزد سینه فیل ها و چه در محضر عشاق ادبیات.

استنلی کوبریک که همواره به عنوان فیلم سازی کمال گرا شناخته می شد، با الهام از رمان Traumnovelle (داستان رویا) نوشته آرتور شنیتسلر که در سال 1926 منتشر شده بود، روایتی مشابه با این داستان کوتاه را خلق نمود. با این حال، کوبریک فضای فیلم را از وین قرن بیستم به نیویورک مدرن امروزی تغییر داد تا نشان دهد که چگونه مضامین مدنظر شنیتسلر، در جامعه کنونی هم زنده و حائز اهمیت هستند.

با وجود تمام جنجال های این فیلم، چشمان کاملا بسته همچنان در جایگاه یک شاهکار بصری نهاده شده است؛ شاهکاری که از آن به عنوان آخرین اثر هنری استنلی کوبریک یاد می شود.

3. کوهستان بروکبک (Brokeback Mountain)

  • کارگردان: انگ لی
  • بازیگران: جیک جیلنهال، هیث لجر، میشل ویلیامز و…
  • محصول: 2005
  • امتیاز راتن تومیتوز: 87 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7/7 از 10

داستان کوتاه کوهستان بروکبک نوشته انی پرو پس از انتشار اولیه در مجله نیویورکر که به سال 1997 برمی شود، با نقدها مختلفی روبه رو شد و بعضی معتقدند که اقتباس انگ لی به شکل ناگزیری ساخته شده است. این فیلم که در مجموع پیروز به دریافت هشت نامزدی اسکار شد و توانست سه جایزه برترین کارگردانی، برترین فیلم نامه اقتباسی و برترین موسیقی متن را ازآن خود کند، داستانی مرتبط با عشقی نامتعارف را روایت می نماید.

انگ لی به طرز ماهرانه ای، داستان تراژیک انی پرو که درباره دو گاوچران در دهه 60 میلادی و در استان وایومینگ است را با زبان سینما بازآفرینی می نماید. روایتی از یک رابطه ی عاطفی که با کابوی ها، کوهستان های مرتفع و مناظری وسیع و چشم نواز به تصویر کشیده می شود.

تبدیل این داستان کوتاه از دل ادبیات به پرده نقره ای سینما، به شکل بسیار خوبی به وسیله انگ لی انجام شد و علاوه بر تحسین نویسنده اصلی، توجه منتقدان را به خود جلب کرد و پیروزیت های تجاری گسترده ای را به همراه داشت. یکی دیگر از ویژگی های این اقتباس، حضور ستاره هایی مانند جیک جیلنهال، هیث لجر و میشل ویلیامز است که همگی به طرز شگفت انگیز و بی نقصی، شخصیت های داستان انی پرو را به تصویر کشیدند.

با توجه به انتشار فیلم قدرت سگ به کارگردانی جین کمپیون و بعلاوه مضامین نسبتا مشابه اش با ساخته انگ لی، شاید در حال حاضر تماشای کوهستان بروکبک مجذوب نماینده تر و اثرگذارتر از همواره باشد.

2. مورد عجیب بنجامین باتن (The Curious Case of Benjamin Button)

  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیگران: برد پیت، کیت بلانشت، جولیا اورموند، تیلدا سوئینتون و…
  • محصول: 2008
  • امتیاز راتن تومیتوز: 71 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7/8 از 10

داستان کوتاه تحسین شده اف. اسکات فیتزجرالد که گفته می شود ایده آن پس از کشف و درک جمله ای از مارک تواین به فکر او رسیده است، یکی از مشهورترین قصه های قرن بیستم به شمار می رود؛ نویسنده طناز و شوخ طبع داستان های کلاسیک (مارک تواین) می گوید: حیف است که برترین بخش زندگی در شروع و بدترین بخش آن در انتها است.

شاید به نوعی همین جمله باعث شکل گیری ایده ای شده باشد که فیتزجرالد برای خلق داستان فردی که در سنین کهن سالی به جهان می آید و رفته رفته جوان تر می شود، به کار گرفته بود. جای تعجب نیست که دیوید فینچر داستان کوتاه منحصربه فرد فیتزجرالد را به فیلمی طولانی و پرجزئیات تبدیل نموده است. فیلمی مملو از جلوه های بصری خیره نماینده و بازیگران خبره؛ یعنی برد پیت به عنوان شخصیت اصلی و کیت بلانشت در نقش معشوقه او.

در حالی که داستان کوتاه فیتزجرالد تا حدی از المان های کمدی برخوردار است و بیش از هر چیز دیگری بر تاثیرات اجتماعی شخصیت بنجامین تمرکز دارد، اما اقتباس فینچر لحن جدی تری را اتخاذ می نماید ؛ زیرا ابعاد عاشقانه داستان فیلم، تمام جنبه های دیگر آن را تحت الشعاع قرار می دهد. اگرچه فیلم مورد عجیب بنجامین باتن بسیار طولانی است و با منبع اصلی خود فاصله دارد، اما فینچر داستان عشقی ابدی و جاودانه را روایت می نماید که حتی برای امروز نیز بسیار تکان دهنده و تماشایی است.

1. جایی که موجودات وحشی هستند (Where the Wild Things Are)

  • کارگردان: اسپایک جونز
  • بازیگران: مکس رکوردز، کاترین کینر، مارک رافالو و…
  • محصول: 2009
  • امتیاز راتن تومیتوز: 73 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6/7 از 10

موریس سنداک با داستان کوتاه و خیال انگیز خود به نام جایی که موجودات وحشی هستند در سال 1963، کتابی را برای بچه ها خلق کرد که تا نسل های بعد و حتی امروز نیز به عنوان اثری نمادین و کالت شناخته می شود. او به شکلی مختصر و هنرمندانه، جنبه های پیچیده شخصیتیِ دوران کودکی را آنالیز کرد؛ چیزهایی مانند عصبانیت های لحظه ای و خشم زودگذر، گرایش به خودمختاری و میل نهایی برای عشق به والدین.

به همین خاطر است که هواداران ادبیات کودک (چه خود بچه ها و چه بزرگسالان) و علاقه مندان به سینما پس از شنیدن خبر همکاری اسپایک جونز و دیو اگرز مبنی بر ساخت فیلمی بر اساس اثر جاودانه سنداک، به شدت هیجان زده شدند.

اگرچه این فیلم در نهایت نقدها و واکنش های متفاوتی را در پی داشت و بعضی معتقد بودند جایی که موجودات وحشی هستند تا حد زیادی طولانی، عاری از کشش و فاقد لحظات هیجان انگیز و فریبنده است. اما برای خانواده ها و والدینی که با تصویرسازی های سنداک بزرگ شده بودند و با مضامین مطرح شده به وسیله این نویسنده خاطره داشتند، ساخته اسپایک جونز به فیلمی نوستالژیک تبدیل شد. این فیلم بعلاوه با هنرنمایی ستارگانی نظیر کاترین اوهارا، جیمز گاندولفینی و کریس کوپر، بیش از پیش مجذوب نماینده شد و تمایل اسپایک جونز را برای وفادار ماندن به داستان کوتاه موریس سنداک اثبات کرد.

منبع: britannica

منبع: دیجیکالا مگ

به "12 فیلم مشهور که نمی دانستید بر اساس داستان کوتاه ساخته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 فیلم مشهور که نمی دانستید بر اساس داستان کوتاه ساخته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید