استفاده از هوش مصنوعی در40 درصد از صنعت کشور تا 9 سال آینده

به گزارش وبلاگ امین مرقی، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا سال 1410 تا حدود 40 در صنعت کشور از هوش مصنوعی استفاده خواهد شود.

استفاده از هوش مصنوعی در40 درصد از صنعت کشور تا 9 سال آینده

به گزارش خبرنگار حوزه علم و پیشرفت وبلاگ امین مرقی، وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم رونمایی از دو پروژه پژوهشگاه در زمینه هوش مصنوعی در کشور در جمع وبلاگ امین مرقی، درباره کاربردهای عملی هوش مصنوعی در کشور طبق سند توسعه هوش مصنوعی، گفت: در پی این هستیم که تا سال 1410 در حدود 40 از صنعت کشور از هوش مصنوعی استفاده شود.

وی ادامه داد همچنین دستیابی به نرخ اشتغال 1.8 درصدی در حوزه های مرتبط با هوش مصنوعی تا سال 1410 پیش بینی شده است.

به گفته وی، برای تحقق این اهداف به توان محاسباتی 100 پتافلاپس و توان ذخیره سازی 100 پتا بایت نیاز داریم که انشالله در مهلت کمتر از 10 ساله تعیین شده در این سند، بتوانیم سهم زیادی از تصمیم گیری های مان را مبتنی بر هوش مصنوعی کنیم.

یزدانیان اضافه کرد: هوش مصنوعی مورد توجه همه سیاستگذاران دنیا برای توسعه کشورها قرار گرفته و در کشور ما هم دانش خوبی در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: اما اینکه چه طور بتوانیم از دانش اندیشمندان خود برای کاربرد هوش مصنوعی و استفاده از آن برای حل مسائل و ابرچالش های کشور در موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استفاده کنیم، موضوعی است که در این سند دیده شده است.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای مثال یکی از اقداماتی که برای توسعه هوش مصنوعی دیده شده این است که در قالب فراخوان و مسابقاتی، چالش ها مطرح می شود و راه چاره ها به رای گذاشته شود و بهترین راه چاره ها استخراج و آزاد سازی شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "استفاده از هوش مصنوعی در40 درصد از صنعت کشور تا 9 سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از هوش مصنوعی در40 درصد از صنعت کشور تا 9 سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید