مدیریت هوشمند کرونا در سفرهای ریلی در انتظار سامانه امید

به گزارش وبلاگ امین مرقی، معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران جزییات اجرای پروتکل های بهداشتی در سفرهای ریلی و نظارت بر همه شرکت های ریلی در این زمینه را اظهار داشت و گفت: بستر لازم از سوی شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری برای اتصال به سامانه امید اجرا شده و به محض ایجاد دسترسی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

مدیریت هوشمند کرونا در سفرهای ریلی در انتظار سامانه امید

میر حسن موسوی در گفت وگو با وبلاگ امین مرقی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اینکه آیا در حال حاضر برای اجرای طرح مدیریت و کنترل هوشمند کرونا به سامانه امید متصل شده اید یا خیر؟ اظهار کرد: بستر لازم از سوی شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری برای اتصال به سامانه امید صورت گرفته و به محض ایجاد دسترسی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: البته رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت هوشمند و بر خط از بیستم فروردین ماه سال گذشته صورت گرفته است و تا 30 آبان ماه سال جاری بلیت قطارهای مسافری با ظرفیت 50 درصد فروخته شد و از ابتدای آذر ماه بر اساس مصوبه مصوبه ستاد ملی کرونا به 80 درصد رسید.

معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پایش و غربالگری سلامت مسافرین و مامورین اعزامی با قطار در کلیه مبادی حرکت و توزیع اقلام بهداشتی و خود محافظتی در بین کلیه مامورین موظف قطارهای مسافری و ایستگاه ها از دیگر پروتکل هایی بوده که همیشه از سوی راه آهن اجرایی شده و بر آن نظارت شده است.

موسوی گفت: بعلاوه اجرای فرآیند ضدعفونی کردن وسایل مسافرین در مبادی حرکت قطارهای مسافری، توزیع ماسک چند لایه و رایگان به مسافرین در کلیه قطارهای مسافری بین شهری، پلمب کردن درب کوپه های قطارهای مسافری پس از انجام ضد عفونی، فروش و استرداد بهای بلیت مسافرین در بدو شیوع کرونا بدون مراجعه به مراکز فروش به وسیله سامانه های 5145 راه آهن و 1539 از دیگر اقداماتی است که شرکت راه آهن برای مقابله با کرونا انجام داده است.

وی گفت: نصب دستگاه های ضدعفونی در سالن قطارهای مسافری و ایستگاه های مسافری، راه اندازی سیستم مکانیزه بلیت قطارهای حومه ای (کاهش دخالت نیروی انسانی و پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا)، افزایش ظرفیت ایجادی در قطارهای پر تردد در قطارهای حومه ای و الزام مسافران در ایستگاه ها برای استفاده از ماسک و استفاده از تمامی ظرفیت برای اجرای آن و جلوگیری از شیوع کرونا نیز در این بازه زمانی مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: بعلاوه همه دستورالعمل های صادره از سوی وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی کرونا به شرکت های مسئول ابلاغ شده و بر حسن اجرای آن ها نظارت کردیم. بعلاوه اتصال به سامانه ماسک از دیگر اقدامات مهم شرکت راه آهن بوده است به گونه ای که سامانه یکپارچه فروش بلیت شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری از آبان ماه سال گذشته به سامانه ماسک وزارت بهداشت متصل شده و در دو مرحله (زمان خرید بلیت و سوار شدن مسافران به قطار) شرایط تست مسافران آنالیز شده و امکان تهیه بلیت و سوار شدن به قطار برای مسافرینی با تست کوید 19 مثبت، مقدور نبود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مدیریت هوشمند کرونا در سفرهای ریلی در انتظار سامانه امید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت هوشمند کرونا در سفرهای ریلی در انتظار سامانه امید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید