تدابیر سوپرمارکتهای دنیا برای مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ امین مرقی، سوپرمارکتها یکی از کسب و کارهای ضروری هستند که با وجود اعلام قرنطینه و محدودیتهای رفت و آمد برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا، همچنان به فعالیت و خدمات رسانی به مردم ادامه می دهند.

تدابیر سوپرمارکتهای دنیا برای مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ امین مرقی، اتریش با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا، خریداران را ملزم خواهد نمود در سوپرمارکتها از ماسکهای ساده استفاده نمایند. این کشور مدارس، رستورانها، کافه ها، سالنهای تاتر و سایر مکانهای تجمع عمومی از جمله فروشگاههای غیرضروری را تعطیل نموده و از مردم خواسته است در خانه مانده و در صورت امکان دورکاری نمایند.

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به اوقات دشواری که در هفته های آینده پیش رو خواهد بود، اظهار کرد: نرخ آلودگی بسیار بالا مانده و ماسکهای ساده در هفته جاری احتمالا از روز چهارشنبه توزیع خواهند شد. این ماسکها در مقابل سوپرمارکتها توزیع می شوند و استفاده از آنها در سوپرمارکتها اجباری است و این کشور در کوشش است تا در میان مدت مردم از ماسکها در مکانهای عمومی بیشتر استفاده نمایند.

صدراعظم اتریش در ادامه اضافه نمود: این ماسکها مردم را از آلودگی به بیماری مصون نگه نخواهد داشت ولی مانع از عطسه و سرفه آنها روی دیگران و آلوده کردن احتمالی آنها خواهد شد.

شهر ینا واقع در شرق آلمان که 119 مورد ابتلا به ویروس کرونا داشته است، از اتریش الگوبرداری نموده و مردم را ملزم نموده است در هنگام خرید یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده نمایند. با توجه به کمبود ماسک، این شهر اعلام نموده که حوله یا روسریهایی که دور دهان و بینی پیچیده می شوند هم قابل قبول هستند.

ایالتهای آلمان در دو هفته گذشته مدارس، رستورانها و کافه ها را تعطیل نموده و گردهمایی عمومی را ممنوع نموده اند اما شمار موارد ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید 19 به سرعت رو به افزایش است.

اعتصاب کارکنان فرانسوی برای دریافت ماسک

کارمندان شرکت فروشگاه زنجیره ای کارفور در شهر ویترول فرانسه پس از این که بعضی از کارکنان در اعتراض به ریسک مربوط به شیوع بیماری کرونا دست از کار کشیدند، ماسکهای حفاظتی دریافت خواهند کرد.

قوانین فرانسه تحت قانونی که اوایل دهه 1980 از سوی فرانسوا میتران، رییس جمهور سوسیالیست وقت این کشور معرفی گردید اجازه دارند در صورتی که احساس می نمایند خطری سلامت آنها را تهدید می نماید، دست از کار بکشند.

ردا لونگار، نماینده اتحادیه CGT به رویترز گفت: مدیریت سوپرمارکت قرار است ماسکهایی را برای ما فراهم کند و ما در حال وضع پروتکل توزیع هستیم تا بتوانیم در بهترین شرایط به سرکار برگردیم.

سخنگوی شرکت کارفور به رویترز بیان کرد که این شرکت دو میلیون ماسک به کارکنانش در سراسر فرانسه توزیع خواهد نمود.

از اواسط مارس که مقامات فرانسوی دستور قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی را با هدف مبارزه با شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشته اند، کارفور برای صندوقدارانش موانع حفاظتی فراهم نموده است.

اضافه شدن لایه حفاظتی مقابل صندوقداران در فروشگاههای آمریکا

شرکتهای کروگر، وال مارت، آلبرتسونز و سایر فروشگاههای آمریکا پارتیشنهایی از جنس پلکسی گلس در مقابل صندوقداران قرار داده اند تا از آنها در برابر ابتلا به ویروس کرونا محافظت نمایند.

این لایه برای جلوگیری از سرایت ویروس به وسیله سرفه، عطسه و صحبت کردن طراحی شده است تا ایمنی صندوقداران که در شیفتهای کاری خود با دهها مشتری برخورد دارند را حفظ کند. ویروس کرونا تا به امروز حدود 160 هزار نفر را در آمریکا آلوده نموده و جان بیش از 2900 نفر را گرفته است. کروگر که با حدود 2800 شعبه، بزرگترین فروشگاههای زنجیره آمریکا را دارد، این پارتیشنها را در صندوقهای پرداخت پول، کانترهای داروفروشی و کیوسکهای استارباکس نصب نموده است.

این شرکت در بیانیه ای بیان کرد پارتیشنها و علائم نصب شده در کف زمین به مشتریان می گویند تا چه حد فاصله خود را حفظ نموده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.

افزایش 79 میلیونی مراجعه به سوپرمارکتهای انگلیس

در این بین آماری که روز سه شنبه منتشر شد، نشان داد مردم انگلیس در مدت چهار هفته منتهی به 21 مارس در واکنش به شیوع کرونا به ذخیره سازی مواد غذایی ضروری پرداخته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 79 میلیون بار بیشتر مراجعه برای خرید از سوپرمارکتها انجام دادند.

شرکت تحقیقات بازار نیلسن بیان کرد مصرف نمایندگان انگلیسی 1.9 میلیارد پوند معادل 2.4 میلیارد دلار پول بیشتری برای خرید مواد غذایی هزینه کردند.

طبق این آمار، در هفته منتهی به 21 مارس دو روز پیش از این که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس محدودیتهای تردد را برای مهار شیوع کرونا اعلام کند، میزان فروش 43 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

آمار نیلسن نشان داد مردم انگلیس در آخرین هفته فوریه و نخستین هفته مارس به ذخیره سازی مواد ضروری مانند دارو، مواد پاک نماینده، کالاهای مربوط به حیوانات خانگی و مواد خشکی مانند پاستا و برنج متمرکز شدند و این فرایند در هفته سوم ادامه یافت و خرید کالاهای مربوط به اپیدمی به طور مستمر افزایش پیدا کرد. در آخرین هفته مارس که بسیاری از مصرف نمایندگان مواد ضروری را اندوخته بودند، پر کردن فریزرهای خود را آغاز کردند و خرید مواد غذایی منجمد 84 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت. همچنین اعلام تعطیلی رستورانها و کافه ها باعث افزایش 67 درصدی خرید نوشیدنیها و سرگرمیها از سوی مردم شد.

همه سوپرمارکتهای انگلیس شاهد افزایش فروش طی این مدت بودند و تسکو رشد 20.1 درصدی، موریسون رشد 17.2 درصدی و اسدای سنزبری رشد 22.4 درصدی فروش را تجربه کردند. فروش آنلاین مواد غذایی هم بر مبنای سالانه 14 درصد افزایش یافت.

شرکت تسکو که بزرگترین فروشنده انگلیس است اعلام نموده که در 10 روز گذشته برای یاری به پاسخگویی به خیل خریداران 35 هزار کارمند جدید استخدام نموده است که شامل فروشندگان در شعبه های سوپرمارکت، تحویل دهندگان سفارشهای آنلاین و رانندگان بوده است.

استخدام موقتی 5000 نفر در سوپرمارکتهای منطقه آلوده برزیل

سوپرمارکتهای برزیل قصد دارند در منطقه کلانشهر سائو پائولو که بیشترین آلودگی به ویروس کرونا را گزارش نموده است، برای پاسخگویی به تقاضای بالای مصرف نمایندگان و جایگزینی کارمندانی که به قرنطینه می فرایند، 5000 کارمند موقتی را استخدام نمایند. بیشتر این کارمندان جدید مسئول پر کردن قفسه های مواد و سرویس نقدی خواهند بود.

بر اساس گزارش رویترز، برزیل تا به امروز 4579 مورد ابتلا به ویروس کرونا داشته و تا روز دوشنبه 159 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جانشان را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تدابیر سوپرمارکتهای دنیا برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدابیر سوپرمارکتهای دنیا برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید