مایکروسافت ویژگی FSR شرکت AMD را به کیت توسعه بازی خود اضافه نمود

به گزارش وبلاگ امین مرقی، مایکروسافت تأیید کرد که ویژگی FSR علاوه بر کنسول های نسل نهمی این شرکت، به ایکس باکس وان هم اضافه می گردد تا اجرای بازی ها بهینه تر گردد.

مایکروسافت ویژگی FSR شرکت AMD را به کیت توسعه بازی خود اضافه نمود

به گزارش خبرنگار ، بازی های رایانه ای در بین نوجوانان و جوانان نسل امروز هواداران بسیاری دارد و در ایام فراغت آن ها بازی های مختلفی را بصورت تک نفره و گروهی در منزل یا گیم نت ها انجام می دهند. البته در این دو سال اخیر به علت محدودیت های فراوانی که به واسطه شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان به وسیله دولت ها وضع شد اقشار مختلف مردم برای جلوگیری افسردگی ناشی از قرنطینه به بازی های کامپیوتری روی آوردند و حتی گاها بعضی از آن ها تبدیل به گیمر های حرفه ای هم شدند.

شرکت های گوناگون فراوری کننده بازی ها هم با استفاده از فرصت بی نظیری که کرونا در اختیار آن ها گذاشته بود کنسول های بازی فراوانی را با قابلیت های ویژه در اختیار علاقه مندان به گیم قرار داده اند و هر روز هم با بهره مندی از تکنولوژی های نو در حال به روز آوری و افزودن یک مزیت به آن ها هستند و در بازار سودآوری خوبی داشته اند. در همین زمینه در گزارشی که wccftech منتشر نموده است، نشان می دهد دارندگان ایکس باکس وان به زودی می توانند بعضی از بازی ها را با ویژگی FSR تجربه کنند.

در همین باره جیسون رونالد، سرپرست تیم فراوری ایکس باکس، با ارسال توئیتی تأیید کرد که ویژگی FSR به کیت توسعه بازی ایکس باکس افزوده می گردد و در اختیار سازندگان و بازی سازان قرار می گیرد تا آن را به عناوین خود اضافه کنند. در توئیت رونالد تأیید می گردد که ویژگی مورد نظر علاوه بر کنسول های ایکس باکس سری اس و سری ایکس، به ایکس باکس وان هم افزوده می گردد تا بازی های این کنسول با بهبود در عملکرد روبرو و در فریم ریت بالاتری اجرا شوند.

شرکت مایکروسافت چند روز پیش، کیت توسعه بازی نو خود را برای کنسول ها منتشر کرد و با توجه به همزمانی این اتفاق و توئیت جیسون رونالد، کارشناسان از اضافه شدن قریب الوقوع ویژگی FSR شرکت AMD به کیت توسعه بازی مایکروسافت خبر می دهند. به هر حال اگر این ویژگی به کیت نو شرکت مایکروسافت اضافه گردد منابع بیشتری برای اجرای هرچه بهتر بازی ویدئویی آزاد می نماید و گیمر ها می توانند تجربه خوبی از اجرای بازی داشته باشند.

نکته جالبی در کیت توسعه بازی نو ایکس باکس یافت شده است که به سازندگان بازی ویدئویی اجازه می دهد فریم ریت بازی را بین 60 الی 120 فریم بر ثانیه ببرند. ویژگی نو که +60FPS نام دارد، زمانی فعال خواهد شد که کاربر از مانیتور یا تلویزیونی با نرخ نوسازی 120 هرتزی و برخوردار از VRR استفاده کند. در چنین شرایطی فریم ریت بازی می تواند متغیر باشد و از مرز 60 فریم بر ثانیه بالاتر برود و به 120 فریم بر ثانیه برسد.

در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی در خصوص اضافه شدن ویژگی FSR به کنسول های خانگی سری ایکس باکس و پلی استیشن وجود دارد. در واقع نمی دانیم چه زمانی این ویژگی به بازی های کنسول اضافه می گردد و کدامیک از عناوین موجود در بازار با انتشار آپدیت از قابلیت FSR برخوردار خواهند شد.

با در نظر گرفتن این رخداد شاید ویژگی FSR به پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 هم اضافه گردد البته باید تا زمان برگزاری کنفرانس خبری سونی با موضوع پلی استیشن، صبر کرد و دید که مسئولان شرکت سونی که قرار است عناوین نو و برنامه های این شرکت برای برند و محصولات پلی استیشن را معرفی کنند برنامه برای اضافه کردن این ویژگی دارند یا خیر.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مایکروسافت ویژگی FSR شرکت AMD را به کیت توسعه بازی خود اضافه نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت ویژگی FSR شرکت AMD را به کیت توسعه بازی خود اضافه نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید