ثبت یک رکورد نو در دبی؛ بزرگترین جورچین جهان

به گزارش وبلاگ امین مرقی، دبی، اکنون میزبان بزرگ ترین جورچین دنیا است که از نظر بزرگی مساحت، پیروز به ثبت در کتاب رکوردهای دنیای گینس شده است.

ثبت یک رکورد نو در دبی؛ بزرگترین جورچین جهان

مرکز DMCC در دبی و مقامات امارت دبی به افتخار بنیانگذار امارات متحده عربی و به مناسبت سال زاید در این کشور، از یک جورچین 12000 قطعه ای با نقشی از صورت شیخ زاید رونمایی کردند. این پازل به قدری بزرگ است که مساحتی به میزان 6000 متر مربع را دربر گرفته است و از فاصله های دور هم قابل مشاهده است.

این پازل فوق العاده در منطقه Uptown DMCC واقع در نزدیکی JLT (برج های دریاچه جمیرا) واقع شده است و پس از اتمام پروژه دوباره بازیابی می گردد تا به تعهد کشور نسبت به پایداری، پایبند بماند.

آپ تاون دبی (Uptown Dubai) یک منطقه توسعه املاک و مستغلات است که در گذشته به نام برج 2020 نامیده می شد. این منطقه، شامل بیش از 3000 کیلومتر مربع فضای تجاری و مسکونی است. پیش بینی می گردد که این پروژه بتواند 10000 شغل تازه در دبی ایجاد کند.

رکورد قبلی مربوط به بزرگ ترین جورچین دنیا که به ثبت گینس رسید، متعلق به پازلی به مساحت 5428.8 متر مربع بود. دارنده عنوان قبلی گینس در نوامبر سال 2002 و در فرودگاه کای تاک در هنگ کنگ تکمیل شد.

بزرگ ترین جورچین، از نظر تعداد قطعات مورد استفاده در آن، در استادیوم فو تو (Phu Tho) در شهر هوشی مین، ویتنام، بود که در سپتامبر سال 2011 تکمیل شد. این جورچین، یک گل نیلوفر آبی با 6 گلبرگ بود که از بیش از 550٬000 قطعه تشکیل شده بود.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com

به "ثبت یک رکورد نو در دبی؛ بزرگترین جورچین جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت یک رکورد نو در دبی؛ بزرگترین جورچین جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید