کارگروه ثبت جهانی بسطام تشکیل می گردد

به گزارش وبلاگ امین مرقی، مدیرکل میراث فرهنگی استان #سمنان گفت: در مورد ثبت جهانی مجموعه تاریخی #بسطام، اداره کل پیشنهاد تشکیل کارگروه را به وزارتخانه ارائه نموده تا پیگیر ثبت باشد.

کارگروه ثبت جهانی بسطام تشکیل می گردد

به گزارش دنیای سفر به نقل از خبرگزاری مهر، حمیدرضا دوست محمدی صبح پنجشنبه در جمع وبلاگ امین مرقی در حاشیه حضور در سامانه سامد در استانداری سمنان با بیان اینکه درباره ثبت جهانی بسطام، تاکید نمود: در مورد ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام، اداره کل پیشنهاد تشکیل کارگروه را به وزارتخانه ارائه نموده پس از تشکیل کارگروه، امکان ثبت جهانی فراهم می گردد.

وی با بیان اینکه مجموعه فاخر بسطام به لحاظ تاریخی و وجود بایزید بسطامی از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: این مجموعه در پرونده میراث جهانی اسلام ثبت است و ساماندهی آرامگاه بایزید بسطامی به زودی اجرایی می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه تپه باستانی فولاد محله، محوطه تاریخی است، با وجود تپه می توان سایت موزه در دل روستا ایجاد کرد. با یاری بنیاد مسکن زمین ما عوض داده گردد و حریم اطراف تپه آزادسازی گردد، تاکید نمود: درباره قلعه دولت آباد دامغان، نیز باید گفت این مکان مالک خصوصی دارد، در صورتی که مالک در بازسازی قلعه مشارکت داشته باشد اعتبار مشارکت در بازسازی بناهای تاریخی به این قلعه اختصاص می یابد.

دوست محمدی اضافه کرد: ساماندهی و بازسازی قلعه کی دژ روستای دلازیان سمنان، احتیاج به مطالعات باستان شناسی دارد و در اولویت های شهرستان قرار گرفته است.

وی بعلاوه با یادآوری اینکه میرک تپه مهم پارینه سنگی است که 63 هزار سال قدمت دارد، نجات بخشی تپه در اولویت است و سال جاری در صورت تخصیص اعتبار، نشانه گذاری محوطه انجام می گردد، گفت: این تپه باید جهانگرد تخصصی و علمی داشته باشد لذا دهیاری باید در زمینه حفاظت و جلوگیری از حضور خودروهای آفرود در این منطقه با یگان حفاظت اداره کل همکاری داشته باشد.

منبع: دنیای سفر

به "کارگروه ثبت جهانی بسطام تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگروه ثبت جهانی بسطام تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید