علاقه مندی اسپانیا به تقویت روابط مالی و تجاری با ایران

به گزارش وبلاگ امین مرقی، وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا در ملاقات وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور، علاقه مندی اسپانیا به تقویت روابط مالی و تجاری با ایران در چارچوب نقشه راه همکاری های دو کشور را بیان کرد.

علاقه مندی اسپانیا به تقویت روابط مالی و تجاری با ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ امین مرقی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نخستین مقصد سفرش به چند کشور اروپایی به مادرید سفر نموده، امروز (آدینه) در ملاقات با خانم ریس ماروتو وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا که ریاست طرف اسپانیایی کمیسیون مشترک همکاری های مالی دو کشور را نیز بر عهده دارد، همکاری های ایران و اسپانیا در حوزه های مالی و تجاری را مورد گفت وگو و گفتگو قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات با اشاره به ظرفیت های مهم دو طرف برای همکاری های مالی دوجانبه، خصوصا در حوزه مبادلات تجاری و همکاری در حوزه نفت و گاز، کشاورزی، زیرساخت های بخش گردشگری و حوزه های حمل و نقل هوایی و دریایی بر ضرورت بهبود و ارتقای مناسبات در این حوزه ها به وسیله رفع کردن موانع موجود و هدفگذاری برای نیل به صندلی متناسب با ظرفیت های دو طرف تاکید نمود.

خانم ریس ماروتو وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا نیز در این ملاقات با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور، علاقه مندی اسپانیا به تقویت روابط مالی و تجاری با ایران در چارچوب نقشه راه همکاری های دو کشور را خاطرنشان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با سرانجام بحران کرونا، دوره جدید همکاری های مالی دوجانبه شروع گردد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه دیروز (پنجشنبه) نیز با وزیر خارجه اسپانیا ملاقات و گفت و گو کرد. وزیر امور خارجه اسپانیا در ملاقات ظریف ضمن با اهمیت خواندن صندلی ایران در منطقه، به تشریح دیدگاه کشورش در زمینه موضوعات مختلف از جمله برجام، اوضاع منطقه و مسائل دوجانبه پرداخت. (اینجا بخوانید)

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم به سوریه سفر و با مقامات این کشور ملاقات و گفت و گو کرد. ظریف در هفته های اخیر نیز به چهار کشور قطر، عراق، عمان و کویت نیز سفر نموده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "علاقه مندی اسپانیا به تقویت روابط مالی و تجاری با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علاقه مندی اسپانیا به تقویت روابط مالی و تجاری با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید