روشی که محافظت ماسک را 7 برابر افزایش می دهد

به گزارش وبلاگ امین مرقی، محققان در آنالیز اخیر خود راه هایی پیشنهاد نموده اند که محافظت ماسک صورت را تا 7 برابر افزایش می دهد.

روشی که محافظت ماسک را 7 برابر افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ امین مرقی به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز نو که به وسیله محققان انگلیسی انجام شده نشان می دهد، محکم کردن ماسک صورت می تواند تا 7 برابر محافظت ماسک در برابر ویروس کرونا را افزایش دهد.

پژوهشگران دانشگاه کمبریج در مطالعات خود دریافتند، قرار دادن جوراب بر روی ماسک صورت باعث می گردد افراد بهتر مانع توسعه کووید شوند؛ استفاده از چسب و نوارهای لاستیکی نیز راه دیگری است که با پوشاندن منافذ باز اطراف ماسک، به اثربخشی آن یاری می نماید.

به گفته دانشمندان، این کار می تواند با بستن شکاف های اطراف بینی و دهان، مقدار ذرات ویروسی را تا هفت برابر بیشتر از یک ماسک شل کاهش دهد.

محققان دانشگاه کمبریج تاکید می نمایند، جوراب و چسب برای محکم کردن ماسک صورت موثرترین راه اما ناراحت نماینده است؛ ساخت محصولات متناسب اما راحت حیاتی است تا مردم برای استفاده از آنها ترغیب شوند.

یکی از انتقاداتی که در خصوص متسک های صورت می گردد این است که به مقدار کافی محکم نمی شوند تا مانع از استنشاق یا بازدم ذرات ویروسی شوند. ماسک هایی مانند KN95s، در جلوگیری از ویروس به خوبی محافظت ارائه می نمایند، اما اغلب به عنوان ناخوشایند توصیف می شوند و تهیه آنها مشکل و هزینه بر است. رایج ترین ماسک های جراحی یا پارچه ای نیز مقاومت بسیار کمتری در همه گیری ویروس کرونا دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "روشی که محافظت ماسک را 7 برابر افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشی که محافظت ماسک را 7 برابر افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید