فراوری آبزیان با آب کارگاه های ماسه شویی در استان آذربایجان شرقی

به گزارش وبلاگ امین مرقی، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از پرورش ماهی در کارگاههای ماسه شویی در این استان اطلاع داد .

فراوری آبزیان با آب کارگاه های ماسه شویی در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگارما در تبریز؛مهندس قاسم جعفروند در تبادل نظر با وبلاگ امین مرقی با اعلام این مطلب گفت: امروزه افزایش جمعیت جهانی باعث افزایش تقاضای جهانی برای غذا شده است و این مدیریت با توجه به محدودیت منابع آبی با نگاهی نو به توانهای بالقوه بخش آبزی پروری در استان نسبت به ایجاد امنیت غذایی در این حوزه و فراوری ماهیان در سیستم های مختلف از جمله کارگاه های ماسه شویی اقدام کرده است .

وی اضافه کرد: پرورش ماهی در کارگاههای شن و ماسه شویی با توجه به امکانات بالقوه موجود از جمله وجود مخازن و استخرها و آب مناسب از نظر کیفی وکمی باعث فراوری ماهی با هزینه کم واستفاده دو منظوره از آب مصرفی این کارگاهها می شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: در صورت پرورش ماهی ابتدا آب مصرفی به ترتیب از چندین استخر پرورش ماهی بتنی عبور می کند سپس آب خروجی از استخرها جهت ماسه شویی استفاده می شود و در نهایت به استخرهای ترسیب می رسد که با فیلتراسیون و رسوب گیری دوباره به چرخه مصرف بر می شود .

وی ادامه داد: تلفیق مصرف آب هم در پرورش ماهی و هم در ماسه شویی راه حل مناسبی است که علاوه بر مصرف بهینه آب باعث افزایش فراوری آبزیان می شود.

مهندس جعفروند اضافه کرد: این طرح با یاری به اهداف توسعه ای شیلات و بعلاوه ایجاد عایدی اضافی برای صاحبان کارگاه ها باعث ترویج فرهنگ آبزی پروری و آبزی مصرفی در منطقه می شود.

وی ادامه داد: با لحاظ مشخص کیفیت آب مصرفی و با تخمین وجود تعداد 100 کارگاه شن و ماسه شویی دراستان آذربایجان شرقی ، می توان جهت فراوری انواع ماهیان به مقدار 500 تن برنامه ریزی نمود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان در انتها گفت: این مدیریت مثل همواره در کنار آحاد مردم بوده و جهت ساماندهی این کارگاهها برای پروش آبزیان اعلام آمادگی می کند .

منبع: خبرگزاری آریا

به "فراوری آبزیان با آب کارگاه های ماسه شویی در استان آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری آبزیان با آب کارگاه های ماسه شویی در استان آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید