ترامپ برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود دست به هر کاری می زند

به گزارش وبلاگ امین مرقی، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم با انتشار یادداشتی در مورد توصیه های پزشکی اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نوشت: سخنان ترامپ به ویژه در مورد نحوه مبارزه با ویروس کرونا باعث آن شده که بسیاری از افراد در داخل و خارج آمریکا، ترامپ را مسخره نمایند. وی در سیمای یک دلقک مغرور که مدعی است همه چیز را می فهمد به ویژه مسائل علمی، ظاهر شده است. این در حالیست که دلالی املاک تنها کاری است که وی به خوبی آن را انجام داده است.

ترامپ برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود دست به هر کاری می زند

وی در ادامه نوشت: ترامپ مانند یک ببر زخمی به هر سو حمله می برد؛ از درگیری با وبلاگ امین مرقی تا حزب معارض دموکرات. ترامپ به تازگی فتواهای جدیدی در مورد مبارزه با ویروس کرونا و نوشیدن و یا تزریق مواد ضد عفونی کننده صادر نموده است که این مسأله باعث تعجب و ترس نه تنها پزشکان در دنیا پزشکی بلکه شرکت های فراوری کننده این مواد ضد عفونی کننده شده است به طوری که شرکت ریکیت بنکرز با صدور بیانیه ای نسبت به نوشیدن و یا تزریق مواد ضد عفونی کننده به بدن هشدار داده است.

عطوان اضافه کرد: قبل از آن نیز ترامپ استفاده از یک داروی ضد مالاریا را به عنوان یک هدیه آسمانی علیه ویروس کرونا معرفی کرد؛ در حالی که پزشکان معتقدند این دارو تأثیری بر فرایند درمانی ندارد. ترامپ بعد از به وجود آمدن تمام این سر و صداها و مسخره شدن ها، مانند همواره از سخنان خود عقب نشینی نموده و مدعی شد که دیگران را به استفاده از مواد ضد عفونی کننده تشویق ننموده بلکه در حال مزاح بوده و وبلاگ امین مرقی سخنان وی را تحریف نموده اند.

وی نوشت: اگر ترامپ را متوقف نکنند ممکن است برای سرپوش گذاشتن بر شکستش و مبارزه با کاهش محبوبیتش جنگ داخلی در آمریکا به راه بیندازد. این مرد از هیچ اقدامی برای منحرف کردن افکار عمومی از شکست دولتش وسیاستهایش ابایی ندارد؛ سیاستهایی که ممکن است مانع پیروزی مجدد وی در انتخابات گردد. افزایش تنش با ایران و درگیری نظامی با این کشور به بهانه های مختلف در خلیج فارس و تنگه هرمز و هم چنین درگیری با چین از جمله این اقدامات است که ممکن است ترامپ به آن دست بزند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ترامپ برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود دست به هر کاری می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود دست به هر کاری می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید