برپایی نمایشگاه عکس موانع گردشگری معلولان

به گزارش وبلاگ امین مرقی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری انجمن گردشگری معلولان پارس، نمایشگاهی را از عکس های تهیه شده با موضوع موانع معماری موجود در ابنیه های تاریخی و اقامتی کشور برپا کرد.

برپایی نمایشگاه عکس موانع گردشگری معلولان

نمایشگاهی از عکس های تهیه شده با موضوع موانع معماری در ابنیه های تاریخی، در راهرو اصلی سازمان از چهارم اسفند به مدت ده روز برپا شد. مدیرعامل انجمن معلولان پارس در این خصوص گفت:

به علت مسائل و گرفتاری های کاری، مالی و درمانی و ده ها معضل دیگر که معلولان و سالمندان کشور با آن روبرو هستند، حضور فعال و کوشش معاش و زندگی برای آنها سخت است، اگر فرصتی هم برای مسافرت و گردش و سرگرمی فراهم گردد، موانع عدیده معماری این امکان را برای بیشتر کسانی که از معلولیت و محدودیت های حرکتی و حسی رنج می برند ناممکن یا با سختی های بسیار همراه می نماید که لذت سفر و سرگرمی را برای این افراد و همراهانشان با تلخی همراه می نماید.

محمداسمعیل شیخ قرایی اضافه کرد:

بعداز گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب و رشد و توسعه چشمگیر امکانات رفاهی کشور متاسفانه چنانچه باید و شاید برای برطرف موانع معماری در سطح شهر و اماکن عمومی و مراکز گردشگری و... اقدامی صورت نگرفته است.

امیدواریم این حرکت سازمان میراث فرهنگی شروعی باشد برای این مهم و با توجه به برطرف تحریم ها و امید به توسعه فعالیت های مالی و رونق صنعت گردشگری، برطرف این موانع و فراهم آوردن تسهیلات لازم برای گردشگری افراد معلول و سالمند مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: مهرنیوز

منبع: کجارو

به "برپایی نمایشگاه عکس موانع گردشگری معلولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی نمایشگاه عکس موانع گردشگری معلولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید