آویتا 11؛ اولین خودروی برقی هواوی با همکاری چانگان و طراحی نادر فقیه زاده سال 2022 عرضه می گردد

به گزارش وبلاگ امین مرقی، امروز، اطلاعات جدیدی درباره خودروی کراس اوور کوپه الکتریکی آویتا 11 از برند آواتار منتشر شد. این خودرو چندی پیش به طور رسمی رونمایی شده و اخیرا جزئیات بیشتری درباره آن منتشر شده است؛ از جمله اینکه در سه ماهه دوم سال 2020 روانه بازار می گردد.

آویتا 11؛ اولین خودروی برقی هواوی با همکاری چانگان و طراحی نادر فقیه زاده سال 2022 عرضه می گردد

خودروی آویتا 11 محصول مشترک سه شرکت چینی هواوی، چانگان و CATL است. این سه شرکت، ابتدا برند تازهی در صنعت خودروسازی به نام آواتار CATL پایه گذاری کردند و اینک، اولین خودروی این برند به نام آویتا 11 (Avita) رونمایی شده است. به نظر می رسد، خودروسازی آواتار می خواهد کلا محصولات خود را با نام آویتا روانه بازار کند.

بزرگ ترین غافل گیری درباره خودروی آویتا 11، طراح ایرانی الاصل و کارمند سابق شرکت بی ام و، نادر فقیه زاده است. این طراحی بزرگ ایرانی در سکوت خبری، مدتی است به خودروسازی چانگان پیوسته است و خودروهای این برند را طراحی خواهد نمود. نادر فقیه زاد، پیش از پیوستن به خودروسازی چانگان، نزدیک به دو دهه با طراحی شرکت بی ام و همکاری نموده است و طراحی نسل آخر ب ام و سری 6 و فضای داخلی نسل فعلی بی ام و سری هفت در کارنامه پیروز او دیده می گردد.

خودروی آویتا 11 از نظر فنی و فناوری کاملا مبتنی بر خودروسازی چانگان است. هواوی در بخش های تفریح و سیستم عاملی همکاری دارد؛ برای نمونه خودروی آویتا 11 از سیستم عامل هوشمند هارمونی هواوی سود می برد. باتری این خودرو نیز به وسیله شرکت CATL تامین شده است.

طراحی خودروی کراس اوور کوپه آویتا 11 بسیار زیبا، خلاقانه و مدرن است. چراغ های جلو ساختاری دو تکه داشته و درون قابی باریک جای گرفتند. در بخش عقبی این خودرو که بسیار شیک و مجذوب کننده است؛ سقف با شیبی ملایم به یک حجم بیرون زده از بدنه ختم می گردد و بخش های کناری خودرو کاملا تهاجمی و پویا است. در این میان، المان هایی مانند رینگ های بزرگ و با فرم زیبا یا دستگیره های در کشویی مخفی شونده، نمای ظاهری خودرو را بسیار آینده نگرانه کردند.

چراغ های باریک سراسری، مانند دیگر خودروهای این روزها در بخش عقبی کراس اوور آویتا 11 مشاهده می گردد. طراحی درب صندوق عقب این خودرو نیز بیشتر شبیه به ماشین های سدان برقی است.

از جمله مشخصات فنی که برای این خودرو تا کنون منتشر شده است؛ شتاب صفر تا صد زیر 4 ثانیه، طی مسافت 700 کیلومتر با یک بار شارژ کامل و استفاده از توان پردازشی 400 TOPS و شارژر 200 کیلووات است.

همان طور که اشاره شد؛ قرار است این خودرو در سه ماهه دوم سال 2020 آغاز به فراوری کند و در سه ماهه سوم به دست مشتریان برسد. هنوز درباره قیمت نهایی این خودرو و مدل های مختلف پیشرانه آن، اطلاعاتی منتشر نشده است. برند تازه خودروسازی آواتار می خواهد طی 5 سال آینده، 4 خودرو روانه بازار کند.

منبع: یک پزشک

به "آویتا 11؛ اولین خودروی برقی هواوی با همکاری چانگان و طراحی نادر فقیه زاده سال 2022 عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آویتا 11؛ اولین خودروی برقی هواوی با همکاری چانگان و طراحی نادر فقیه زاده سال 2022 عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید