صنایع دستی

رونمایی از دیجیتال سازی آثار موزه خصوصی تاریخ تجارت جندی شاپور شیراز

میراث آریا/ براساس آخرین اخبار واصله، رونمایی از دیجیتال سازی آثار موزه خصوصی تاریخ تجارت جندی شاپور شیراز صورت گرفت.

25 فروردین 1401

برپایی نمایشگاه عکس موانع گردشگری معلولان

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری انجمن گردشگری معلولان پارس، نمایشگاهی را از عکس های تهیه شده با موضوع موانع معماری موجود در ابنیه های تاریخی و اقامتی کشور برپا کرد.

10 بهمن 1400

آشنایی با روستای کندوان آذربایجان شرقی

روستای کندوان یکی از روستاهای شگفت انگیز در شمال غربی ایران و استان آذربایجان شرقی است. قدمت روستای کندوان به قرن هفتم هجری قمری می رسد.

7 دی 1400

ضرغامی: مزیت های گردشگری و ظرفیت های اقامتی بقعه های متبرکه توسعه یابد

تهران (پانا) - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در توئیتی تاکید نمود که مزیت های گردشگری و ظرفیت های اقامتی بقعه های متبرکه کشور خوب است و باید توسعه یابد.

6 دی 1400

مرزبانی آذربایجان شرقی امنیت آثار تاریخی مناطق مرزی را تامین می کند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تامین امنیت و حفاظت آثار تاریخی مناطق مرزی خداآفرین و جلفا با همکاری فرماندهی مرزبانی استان خبر داد.

19 خرداد 1400

محیط طباطبایی: مردم هیچ گاه با موزه قهر نمی نمایند

تهران (پانا) - سید احمد محیط طباطبایی، رئیس کمیته های ملی موزه های ایران (ایکوم) معتقد است مردم هیچ گاه با موزه قهر نمی نمایند زیرا موزه ها صندلی های مختلفی دارند، ازجمله صندلی آموزشی که می تواند در بدنه آموزش وپرورش به صورت جدی به آن پرداخته گردد. حتی بازدید...

4 اردیبهشت 1400

جشنواره ملی ایران بانان برگزار می شود

دبیرخانه جشنواره ایران بانان با اتتشار فراخوانی از انجمن ها و سازمان های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دعوت کرده است گزارش برنامه ها و عملکردهای دوسالانه خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کنند.

30 فروردین 1400

آشنایی کامل با سوغات آتن

یونان و به خصوص شهر آتن، گهواره تمدن های اروپایی است و از این رو، از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

21 فروردین 1400

شکرگزاری در کنار چشمه آب هیزج

از دیرباز شکرگزاری نعمات الهی از کارهایی بوده که در ادیان و سنن مختلف و در آبادی ها به وفور مشاهده شده و اکنون نیز ادامه دارد.

5 اسفند 1399

ممنوعیت جابجایی مسافران بدون دریافت تست کرونا از 28 آبان

تهران (پانا) - سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از ممنوعیت جابجایی مسافران به صورت زمینی هوایی و دریایی بدون دریافت تست کرونا از 28 آبان ماه به بعد خبر داد.

25 آذر 1399

کشف 30 کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آستارا در نشست خبری هفته گرامیداشت ناجا گفت:در نیمه نخست امسال 30 کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی و 20 قبضه سلاح شکاری بدون پروانه و غیرمجاز در شهرستان آستارا کشف شده است

30 آبان 1399

وجود 9 تشکل مردم نهاد میراث فرهنگی در خراسان شمالی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با اشاره به وجود 9 تشکل مردم نهاد مرتبط با حوزه های فعالیت این اداره کل در استان، گفت: یک تشکل دیگر نیز در مرحله دریافت مجوز است.

9 مهر 1399

میراث اسپانیایی ها از موزه ملی ایران به الیکانته برگشت

جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران اظهار کرد: طبق برنامه تدوینی اولیه تاریخ انتها نمایشگاه میراث باستان شناسی اسپانیا 26 فرودین 1399 اعلام شده بود، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رسمی موزه ها از 29 اسفندماه، نمایشگاه مذکور نیز تعطیل شد.

30 شهریور 1399

بازدید استاندار البرز از نمایشگاه صنایع دستی کاروانسرای شاه عباسی

استاندار البرز با همراهی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از نمایشگاه صنایع دستی واقع در کاروانسرای شاه عباسی بازدید کرد.

26 مرداد 1399

برگزاری دوره آموزشی صعود در یخ و برف ارتفاعات زردکوه چهارمحال و بختیاری

رئیس هیئت کوهنوردی چهارمحال و بختیاری گفت: دوره آموزشی صعود در یخ و برف در ارتفاعات زردکوه این استان روز آدینه 16 خرداد برگزار گردید.

20 مرداد 1399

14 خرداد موزه های کشور تعطیل است

مدیرکل موزه ها و اموال منقول فرهنگی - تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: 14 خرداد موزه های تحت پوشش این وزارتخانه تعطیل است.

17 مرداد 1399

اتمام 103 طرح نیمه تمام تا سرانجام سال در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: 103 طرح نیمه تمام تا انتها سال در استان به بهره برداری می رسد.

3 مرداد 1399

پرونده دشت شقایق های شهرستان ملارد برای ثبت در میراث طبیعی آماده می گردد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملارد گفت: هرساله در اردیبهشت ماه، صدها هکتار از دشت های ملارد شاهد رویش شقایق های سرخی است که به لحاظ زیبایی و شکوه ظرفیت ثبت در فهرست میراث طبیعی کشور را دارد.

1 تیر 1399

22 مکان گردشگری در دزفول پلمب شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: 22 مکان تفریحی و گردشگری از ابتدای سال جاری تا به امروز در بازرسی های ستاد مبارزه با کرونا در دزفول پلمب شد.

24 خرداد 1399

مرمت و راه اندازی مجدد موزه شیخ شهاب الدین اهری تسریع شود

به گزارش خبرنگاران، سید محمد عابدی صبح پنجشنبه در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان اهر گفت: با توجه به اینکه ساختمان موزه شیخ شهاب الدین اهری در زلزله مرداد 91 آسیب دیده و بنا به خواسته های شهروندان...

27 فروردین 1399
تعداد: (25)