طوفان ایرما و خسارات آن در جزایر فلوریدا

به گزارش وبلاگ امین مرقی، طبیعت همان میزان ای که شگفت انگیز است، می تواند بی رحم و ویرانگر باشد. پیرو وقوع طوفان هولناک ایرما، به مناطقی از فلوریدا سر زده ایم.

طوفان ایرما و خسارات آن در جزایر فلوریدا

گاهی طبیعت به همان مقدار ای که سخاوت مند است، می تواند مخرب باشد. پدیده های ویرانگر طبیعی که هر از چندگاهی در گوشه و کنار این کره خاکی رخ می دهند، گواهی است برای این موضوع. آمریکای شمالی به واسطه شرایط اقلیمی، منطقه ای است که همیشه در معرض گزند طوفان های بزرگ قرار می گیرد.

گردشگران و کسانی که از جنوب فلوریدا در آمریکا بازدید نموده اند، سواحل و طبیعت زیبای جزیره مارکو (Marco) در این منطقه را حتما دیده اند. سواحل منحصربه فردی که تمامی تفریحات و ورزش های آبی را در خود جای داده است.

با این وجود طوفان ایرما (Hurricane Irma) تمامی این معادلات را بر هم زد. طوفان قدرتمندی که در روز یکشنبه پیشین رخ داد و تمامی سواحل جزیره را در نوردید. بر اساس مشاهدات، بادهای ناشی از این طوفان در جزیره مارکو تا 210 کیلومتر در ساعت سرعت داشت که از قوی ترین آن ها محسوب می شد.

پس از فروکش کردن طوفان نیز، سیلی با ارتفاع 1 تا 5 متر این منطقه را فرا گرفت. طبق گفته های مسئولین عالی رتبه منطقه، خیابان های جزیره مانند رودخانه ای خروشان شهر را می پیمودند. از طرفی در نواحی جنوبی جزیره نیز این موضوع بیشتر شدت داشت.

جزیره مارکو با جمعیتی نزدیک به 17 هزار نفر به وسیله پل ناپل (Naples) به فلوریدا متصل می گردد. خوشبختانه اندازه مجروحان و آسیب دیدگان در این حادثه، کم گزارش شده است. با توجه به توریستی بودن این منطقه، تمامی اماکن گردشگری سعی دارند تا شرایط موجود را سامان دهی نمایند تا هرچه سریع تر شرایط منطقه بهبود یابد.

در پی اتفاقات هفته گذشته، موجی از ابراز احساسات و هم دردی برای منطقه ها طوفان زده، از جمله جزیره مارکو به واسطه مطرح بودن از لحاظ گردشگری، در شبکه های اجتماعی به راه افتاده است. همین امر تا حدودی موجب دلگرمی ساکنین و دست اندرکاران این منطقه ها شده است. خاطرات شیرینی که از سواحل و اقامتگاه های این جزیره به وسیله گردشگرانی که از آن تماشا نموده اند، دست به دست شده و به برترین شکل بازخورد مثبت آن به اهالی این جزیره رسیده است.

در پایان با آرزوی بهبود هرچه سریع تر شرایط موجود در این جزیره و دیگر منطقه ها خسارت دیده، توجه شما را به ویدیویی از تصاویر طوفان ایرما جلب می کنیم.

لینک دانلود ویدیو

منبع: کجارو / travelandleisure.com

به "طوفان ایرما و خسارات آن در جزایر فلوریدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان ایرما و خسارات آن در جزایر فلوریدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید