غذا دادن به حیوانات به وسیله مردم برای حیات وحش مضر است

به گزارش وبلاگ امین مرقی، نحوه غذا دهی به پرندگان و حیوانات وحشی در تالاب از جانب گردشگران و دوستداران طبیعت باعث بروز مشکلاتی می گردد.

غذا دادن به حیوانات به وسیله مردم برای حیات وحش مضر است

وبلاگ امین مرقی سنندج - ابراهیم همت بلند رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان گفت: ریختن نان خشک و بعضی پسماند های غذایی و گندم برای پرندگان در بعضی نقاط بویژه تالاب بین المللی زریوار به وسیله گردشگران و مردم به یک رسم تبدیل شده است که برای پرندگان زیان آور است.

همت بلند گفت: این امر متأسفانه علاوه بر امکان انتقال بیماری ها به سیستم گوارشی و تنفسی به وسیله غذای دستی آلوده باعث بروز مشکل در رژیم غذایی پرندگان می گردد.

او می گوید: بعضی افراد سودجو بعلاوه می توانند از این ترفند برای شکار پرندگان وحشی استفاده نمایند؛ لذا از عموم مردم درخواست می گردد از هر نوع غذا دهی به پرندگان و زیستمندان تالاب خودداری نمایند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان گفت: دانه ریختن برای پرندگان در زمستان یا فصول دیگر بر عکس آنچه عموم مردم می اندیشند نه تنها به سود پرندگان نیست بلکه به زیان آنها نیز هست.

به گفته او: در واقع غذا دادن بطور مستمر به پرندگان وحشی موجب خلل در نظام طبیعت و اکوسیستمی این گونه از حیوانات خواهد شد و باعث می گردد که این پرندگان به شرایط تازه یعنی آماده بودن غذا و کم تحرکی عادت نمایند و حتی در ادامه زندگی در بسیاری از موارد به علت قرار گرفتن در شرایط سخت به مشکل برخورند و یا بمیرند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "غذا دادن به حیوانات به وسیله مردم برای حیات وحش مضر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذا دادن به حیوانات به وسیله مردم برای حیات وحش مضر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید