تکمیل تصفیه خانه سمنان بخشی از احتیاج آب صنایع را تامین می نماید

به گزارش وبلاگ امین مرقی، هاشمی گفت: تکمیل تصفیه خانه پساب سمنان به همت شهرداری می تواند رفع کننده بخشی از احتیاج آبی صنایع باشد.

تکمیل تصفیه خانه سمنان بخشی از احتیاج آب صنایع را تامین می نماید

به گزارش وبلاگ امین مرقی از سمنان، سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان گفت: مدیریت پساب در بحث صنعت یکی از برترین راه های موجود برای برطرف بخشی از دغدغه مندی ها در مورد تامین آب واحد های فراوریی و صنعتی استان است.

وی بیان نمود: شرکت شهرک های صنعتی استان آمادگی خرید پساب فراوری شده پس از تخصیص را دارد و حتی آمادگی دارد تا پساب فراوریی را به منظور انجام امور اجرایی طرح پیش خرید کند.

استاندار سمنان با اشاره به پیشینه احداث تصفیه خانه پساب سمنان، اضافه نمود: طرح مطالعاتی تصفیه خانه فاضلاب سمنان سال 1375 شروع و عملیات اجرایی این طرح نیز در سال 1380 انجام شد و در حال حاضر این طرح 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هاشمی اظهار داشت: با توجه به موفقیت نبودن سرمایه گذار بخش خصوصی در اجرای کامل طرح تصفیه فاضلاب سمنان، در حال حاضر شهرداری سمنان مدیریت اجرایی این طرح را برعهده گرفته تا با جذب سرمایه گذار به صورت مشارکتی کار جمع آوری پساب در حوزه شهر سمنان را مدیریت کند.

وی اضافه نمود: بسیاری از واحد های صنعتی استان سمنان هم اینک احتیاج به آب دارند و هم اکنون به بعضی از آن ها با تانکر آبرسانی می گردد، بحث مدیریت فاضلاب در شهر های استان و استفاده از پساب فراوریشده و مصرف آن در شهرک های صنعتی امری قابل توجه است.

استاندار سمنان گفت که امروز به اتفاق جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر سمنان و بعضی مدیران استانی از طرح تصفیه خانه سمنان بازدید شد تا زمینه های برطرف مسائل این پروژه در محل، آنالیز و تصمیم گیری گردد.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تکمیل تصفیه خانه سمنان بخشی از احتیاج آب صنایع را تامین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل تصفیه خانه سمنان بخشی از احتیاج آب صنایع را تامین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید